2012

De senaste åren har det blivit en massa liv kring domedagsteorier. Det är lite roligt faktiskt, eftersom det är då som männisor avslöjar hur rädda, vilsna och osäkra de känner sig. Osäkra - på vad domedagen kommer innebära och hur de ska bemöta den - och bemöta Gud, som de flesta inte trodde på.

Den 21 December 2012, en fredag tar majakalendern slut- Och på något sätt fick man för sig att domedagen kunde infalla då. Flera filmer som handlar om det här gjordes, bla. 2012 som de flesta av er säkert har sett.

Jag vill bara passa på att upplysa alla muslimer där ute att inte tro på detta. Varför? jo eftersom ingen vet när domedagen ifaller - förutom Allah. Och då menar jag verkligen ingen. Inte ens Profeten frid vare över honom visste. Det är endast Allah som har kunskap om när det kommer att ske, och att tro på spekulationer som detta är inte någonting som man bör göra som muslim.  Dock berättade Profeten sas. om domedagens tecken, och vissa av dem har uppfyllts medan många andra inte har gjort det. Och innan alla dessa uppfyller sig sker ingen domedag helt enkelt och det ska vi muslimerna vara bergssäkra på.

En av de största tecknena är när solen går upp i väst, istället för i öst som den alltid gör nu;

Profeten (saw) sa att "Domedagen inte kommer att inträffa innan solen går upp i väst och när människorna ser detta kommer alla att bli troende och be om botgöring, dvs. be om förlåtelse för sina begångna synder"

Kära muslimer när solen går upp i väst kommer inte Allah att acceptera vår bön och förlåtelse, den som inte trodde på Allah innan, kommer inte all bli förlåten. Allah  stänger dörren för den som ångrar. Ångerfullhetens dörr. INGEN MER BÖN, FÖRLÅTELSE ELLER WHATSOEVER ACCEPTERAS. Så spendera tiden vi har kvar väl innan solen går upp i värst, för då är det kört, rent ut sagt.

Så ja, domedagen kan infalla imorrn, nästa vecka eller nästa år. Ingen vet när, så tro absolut inte på sådant trams. Det man behöver fokusera på är att vara väl förberedd. Kanske sker inte domedagen under vår livstid - men glöm inte att döden är som en domedag itself. Either now or then, it will end.







Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Jag känner ingen ånger? Det är det sjuka hjärta, friska hjärtat, döda hjärtat? varför känner jag ingen ånger? jag försöker ångra men istället ler jag när jag gör något haram???

2011-07-22 @ 08:49:52
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Salam aleykom:)<3

ska du inte svara?:) vad ska jag göra för att känna ånger?

2011-07-23 @ 11:19:28
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: this is a calling

Aleikum salam, jo självklart ska jag svara.



Varje gång en människa gör en synd blir det som en svart prick i hjärtat. Till slut blir hela hjärtat fullt och det blir som ett skal, som gör att man inte känner något när man gör synder. Detta är väldigt dåligt och man måste inse att det har gått för långt. Jag skulle råda dig att varje gång du gör en synd förstå att du nu gjort någon som Allah inte tycker om. Någon som INTE gjort honom nöjd. Allah världarnas och himlarnas herre, vem är VI för att synda emot honom? Förstår du vilket straff vi skulle kunna få? Försök att gråta när du gör synder, gråt över dem eftersom det mjuknar upp hjärtat. Och ångra dig över dem, och be Allah om förlåtelse.



Hoppas det hjälper syster

2011-07-23 @ 13:27:39
URL: http://nooralanoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0