Muslimernas läge

Det är ingen tvivel om att muslimerna i dagens läge är kraftig försvagade. De flesta muslimska länderna i mellanöstern styrs av stater som är hundar åt USA , eller Israel. Folket har inga rättigheter och lever under ständig press. Vi muslimer som finns bla. här i Sverige, gör knappt någonting för Islam eller åt se syskon som lider. För vad ska man göra egentligen? Jag har stuttit och tänkt på det, vad kan JAG göra för att hjälpa de bröder och systrar som lider? Men, jag kom inte fram till något svar. Det är svårt. Det är svårt, eftersom vi inte står enade.
Icketroende skapar splittring mellan oss muslimer, just eftersom vi inte ska stå enade. För när vi står enade har vi Allahs fullkomliga stöd och då kan absolut inget på denna jord stoppa oss. Muslimska systrar och bröder har inte mat för dagen, medans vi slänger hälften av det som finns på tallriken och lägger oss trygga till sängs. Utan att ens skänka en tanke åt det och säga alhamdulilah - det kunde vart värre.
Profeten frid vare över honom sade; den muslimska umman är som en kropp, om en del gör ont känner hela kroppen det.

Men, tyvärr känns det som att vi inte längre känner det. Vi förtränger det allt det går. Det absolut minsta vi kan göra är att göra en dua (be en bön) för alla muslimer som har det svårt runt i världen. Så om du läser detta, ta två min och gör dua för dig själv och världens muslimer. Att vi ska stå enade och starka. Att vi ska besegra ondskan. Och att vi ska inträda paradiset. Amin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0