Ramadan ♥

Snart är det Ramadan och som jag längtar! Älskar dendär speciella känslan med Ramadan, och nu vet alla muslimer vad jag pratar om. Stora som små - alla känner vi den. Ramadan, den heliga månaden är snart här. Ramadan, månaden som man går och längtar till 11 månader om året. Jag hoppas att alla ni har hälsan på topp så att alla kan fasta utan några komplikationer i denna heliga månad.

En viktig sak att poängtera är dock bönen. Det finns många som fastar men inte ber, och detta är fel. Bönen mina köra bröder och systrar är den första saken man kommer bli tillfrågad om. Om bönen är i ett bra skick, så är alla våra andra gärningar likaså, men om bönen är i ett dåligt skick är även våra andra handlingar i ett dåligt skick. Så ni som inte ber: börja be NU!! Annars kanske er fasta inte accepteras och då har ni gått hungriga i onödan. Och när ni ber kommer ni märka skillnad, jag lovar.

För när Allah - världarnas herre är nöjd med dig, hur kan nåt gå fel då? Du kommer märka skillnad. När du sträcker ut din hand till Allah, sträcker han ut sin arm och när du tar ett steg mot Allah, så springer han till dig. Så kära bröder och systrar ta steget - börja be. För det är den enda som skiljer oss från ickemuslimer. Börja be för snart är vår älskade Ramadan här.


Kommentarer
Postat av: Moa Grimes ♥

Vad är Ramadan?

Jag är kristen så jag vet inte så mycket om Islam.

2011-07-31 @ 21:32:39
URL: http://momoos.blogg.se/
Postat av: Johan

Hej igen.

Blev nyfiken på varför muslimska kvinnor ska täcka sig från topp till tå när hon ber.Googla runt som bara den hittade inget svar på detta.118800 har svar på allt.

Svaret från dom lyder:

För att visa respekt för Gud och visa att vi är mer än nakna djur,att vi faktiskt har en gudomliga vilja som kan välja att täcka kroppen inför Gud.

Alltså det fanns väl inte kläder när Gud skapade oss?eller fanns det?Vad är det för fel på nakna kroppar.vad spelar det för roll hur man klär sig?måste ju ändå vara bönen som är avgörande eller är bönen inte värd något då?krångligt?Läste oxå att en annan religös regler att man sak ge pengar till tiggare,hur många missbrukar detta snälla beetenede i världen.Klart att man ska ge fattiga pengar eller mat,skumt att det står så i koranen.

En annan sak är hur många ber 5ggr om dagen,har själv många muslimska vänner i Sverighe och utomlands,har studerat dom noga inte nån som ber så mkt typ nån gång i veckan max.Så man undrar hur religösa är dom,men sen kommer ramadan och då ska alla fasta,skumt skumt.Egentligen bryr jag mig inte alla får göra som man själv vill.Men vissa saker verkar mer heliga än andra.

Allt för mig denna gång tack och hej.

2012-03-20 @ 19:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0