Ickemuslimer, se vad som komma skall

[23:99]
[DEN IHÄRDIGE förnekaren framhärdar i att förneka sanningen] till dess att han känner dödens närhet. Då säger han: "Herre! Låt mig få återvända, ja, låt mig få återvända [till livet],

[23:100]
så att jag får göra rätt, där jag [förut] försummade det!" Ack nej! Vad han säger är ord [utan mening]. Bakom dem [som lämnar denna värld] reser sig ett oöverstigligt hinder fram till den dag då de kallas till nytt liv.

[23:101]
Den dag då basunen ljuder skall inga släktskapsband bestå mellan dem och de kommer inte att fråga efter varandra.

[23:102]
Vinnarna är de vars [goda handlingar] väger tungt i vågskålen,

[23:103]
och de vars [goda handlingar] väger lätt i vågskålen är förlorarna som har förverkat sina själar; de skall förbli i helvetet till evig tid.

[23:104]
Där skall deras ansikten svedas av Elden och deras anletsdrag förvridas i en grimas [av smärta].

[23:105]
[Och Gud skall säga:] "Lästes inte Mina budskap upp för er och påstod ni inte att allt var lögn?"

[23:106]
De skall svara: "Herre! Vårt onda öde besegrade oss och vi gick vilse.

[23:107]
Herre! Befria oss från detta [straff] och om vi återfaller [i synd], då hör vi sannerligen till de orättfärdiga."

[23:108]
[Gud] skall säga: "Försvinn [till er förnedring]! Och [våga] inte tala till Mig!

[23:109]
Det fanns bland Våra tjänare de som bad [i sina böner]: 'Herre! Vi tror! Förlåt oss [våra synder] och förbarma Dig över oss! Ingen förbarmar sig över [människorna] som Du!'

[23:110]
Men ni var så upptagna av att göra dem till ett åtlöje att det kom er att glömma Mig - ja, så roligt hade ni åt dem.

[23:111]
I dag har Jag gett dem belöningen för deras tålamod; det är de som har vunnit den stora segern!"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tragiskt med hjärntvättade människor.

Religion är livsfarligt.

2012-05-22 @ 21:16:04
Postat av: Bismillah

Du där uppe, käft på dig

2012-05-24 @ 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0