Nooralanoor svarar

Kommentar:

Snälla förvirrade människa, sluta svamla och gör åtminstone ett försök att ta del av mänsklighetens samlade kunskap istället för att söka svar i en enda gammal bok. Kan du förstå hur mycket vi människor har lärt oss om vår omvärld och vår plats och roll i den sedan din så älskade bok skrevs? Vi vet nu mycket men det finns fortfarande oändligt med ny, fräsch kunskap att inhämta om oss själva och universum. Det är det som är det bästa med ny kunskap; att allt omkring oss och oss själva blir ännu vackrare ju mer vi vet. Koranen är statisk, den förnyas inte, uppdateras aldrig. De enda svar du får är de som gällde för flera tusen år sedan. Världen och människorna i den förändras ständigt, har du nya frågor får du inga svar från en gammal bok. Börja att läsa naturvetenskapliga böcker. De täcker många områden såsom biologi (läran om livet som i sin tur täcker många kunskapsområden som t.ex biokemi; livets grundläggande kemi,cellbiologi;livets byggstenar, anatomi; läran om levande varelsers struktur, zoologi; läran om djuren och ekologi; läran om samspelet mellan olika organismer)
Organismernas evolution är en central del av biologin som kastar ljus över alla djurarters uppkomst, utveckling och anpassning genom årmiljonerna. Kunskapsområdet som avhandlar historiskt liv och dess koppling till nutidens varelser kallas paleontologi. Viktigt är här att inse att även människan är ett djur för att man ska kunna förstå vår roll i ekosystemet. Därifrån kan man ledas vidare till astronomin som försöker förklara hur planeter och stjärnor har uppstått och fungerar. När man väl fått ett hum om proportionerna i kosmos så kan man försöka relatera till vår egen existens. Ungefär så uppnår man
förståelse för VAD, HUR, NÄR och VARFÖR. Inte genom en bok som är flera hundra år gammal och inte har mer än tusen sidor.

SVAR:

För det första, har du läst Koranen? Bara en väldigt osmart människa utalar sig om någonting som de inte har en aning om. Jag frågar en gång till: har du läst Koranen? Dina påståenden om att "koranen är en gammal bok som inte gäller nu" är helt felaktiga. Du vet inte hur fel du har. Snälla rara människa. Har ingen lärt dig att inte tala om någonting som du inte vet något om.

Jag har läst Naturvetenskap och alla dessa saker du nämner? Biokemi, cellbiologi, anatomi har jag läst och jag ljuger inte vid Allahs namn. Och ju mer jag har läst ju mer har jag blivit MER säker på min tro. Jag svär vid Gud att jag talar sanning.

Visste du om att Koranen talar om hur fostret skapas i moderns mage? Visste du att Koranen talar om hur universum utvidgas? Visste du hur Koranen talar om hur bergen är fast förankrade i jorden? (Du har säkert ingen vetskap om detta då det här är fräsh vetenskap som nyligen bevisats) Visste du hur Koranen talar om hur det finns bariärrer i havet som skiljer sött- och saltvatten åt? Visste du att koranen talar om att jorden är äggformad? Visste du att Koranen talar till DIG?

Dessa är endast ett smakprov på alla VETENSKAPLIGA saker som står i Koranen, och den sändes ner för drygt 1400 år sedan. Det är helt, helt omöjligt att en människa kunnat vetat det här då. Och det finns INGET vetenskapligt bevis i Koranen som är motbevisat idag. INGEN! Och kom inte med darwinismen som förslag nu för snälla, det är en patetisk ursäkt som jag inte tänker argumentera mot. Vill du tro på att dina farfäder var apor så fine! Tro inte på allt dom trycker i en i skolan, gör lite reasearch på darwinism så får du se. Tex så skulle ögat aldrig skapats genom "urvalet". Men även om du nu tror på darwinismen så som många gör eftersom de endast tror på det som deras lärare har lärt de, så har ni fortfarande inget svar på VEEM som skapade Big Bang. Man kan lära sig mycket om detta livet och allt fantastiskt som finns här, och tro mig vi muslimer förnekar inte vetenskap som är riktg. Denna värld är helt fantastiskt strukturerat och detta säger mycket om skaparen som skapade världen. Men att tro att det bara kom till av en slump ÄR att förnedra ALLT. Det är en riktig förnedring.

Varför sitter ni och lär er om denna värld när ni ändå ska förneka skaparen? Vad är meningen?
Hur kommer det sig att saker inte sker slumpmässigt igen? Varför kan inte en glass bara dyka upp här hos mig då om ett helt UNIVERSUM kan bara börja existera och börja strukturera sig själv och skapa liv. Är det inte lättare för en glass att börja existera här i närheten av mig så att jag kan äta upp den? Eller varför kan inte alla ingridienserna börja existera så att de kan blanda ihop sig och bildas till en glass!! Vilken genialisk idé. Fick den av era fina resonemang! 

Snälla rara, det är skrattretande hur dumt det låter. Jag förstår verkligen inte hur ni tänker.  Jag hoppas från hjärtat att ni blir vägledda. För lika stor som Skaparen är, lika kraftfull, allvetande, storslagen och evig så är det LIKA stor synd att förneka honom. Och den förnekelsen mina vänner, vill vi inte ha på nacken när vi möter honom.

OCh vet du en sista grej? om du inte vill läsa Koranen och faktiskt se för dig själv och leta upp Koranens vetenskap och se om det stämmer, så fine. Men när vi dör så kommer sanningen fram. Enda problemet är att då är det försent.


Ps. En rolig grej bara. När jag läste Svenska B på gymnasiet så berättade vår lärare om 1800-1900 talet. Han sa att på den tiden i Sverige så använde man inte tandborstar och man tvättade inte sig själva så ofta utan man pudrade sig själv bara, så de stank väldigt mycket. Och pågrund av att man inte borstade tänderna så hade många tappat tänderna redan i 30 årsåldern.

Men vår Profet, frid vare över honom, lärde oss att använda miswak (en pinne som fungerar som tandborste) för 1400 år sedan. Medan man i sverige för drygt 200-300 år sedan inte ens visste att man borde borsta tänderna. OCh innan varje bön tvättar vi oss händer, mun, näsa, ansikte och fötter, och vi ber 5 gånger om dagen. Och efter varje toalettbesök sköljer vi oss med vatten där nere innan vi torkar oss. (Något som ickemuslimer fortfarande inte har fattat att man ska göra, vi väntar fortfarande.. klockan tickar men ni behöver nog några tusen år på er). Så säg mig, finns det ett renare folk än de som följer det Profeten (frid vare över honom)?  
När folket i sverige inte för så länge stank och hade ruttna tänder var muslimerna såhär rena redan för 1400 år sedan!
Otroligt! 
Vi tackar Gud att vi är muslimer. Alhamdulilah.


Kommentarer
Postat av: Allahu Akbar!

Älskar din blogg och Allah, fortsätt med det, min syster! Alla hatare eller ickemuslimer kommer Gud att ta hand om! Allahuakbar

2012-05-24 @ 22:37:24
Postat av: Christofer

Jag respekterar att du har din tro, så inget mer om det. Reflekterade bara över det där med tandborstningen... Har arbetat på ett ställe med väldigt många somalier, irakier, egyptier, syrianer och afghaner. Och uppskattningsvis 90% av dem har fruktansvärda tänder och andedräkter, särskilt somalierna. Fint att muslimer hade bättre tandhygien än ickemuslimer på den tiden, men borde inte 2012 vara viktigare? Bara något jag hängde upp mig på...

2012-05-25 @ 18:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0