Angående Uppdrag Smutskastning.

Ni har väl ingen missat uppdrag smutskastnings senaste avsnitt? "Imamernas råd"

Alltså. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har Sverige fallit så lågt? Var det så att för mycket uppmärksamhet drogs mot andra saker som inte hade med muslimerna att göra (Breivik) och då var det här reportaget helt NÖDVÄNDIGT för att tillfredsställa alla islamofober där ute? Ja, tydligen.

De går in med dold kamera, blottlägger imamernas ansikten medan de två hycklarna till kvinnor i burka är helt täckta och de poängterar i programmet att "Det är mkt viktigt att man inte tar reda på vem dessa kvinnor är" Men, ni blottlägger imamernas ansikte framför HELA sverige samt att ni utmålar de som BOVAR som går emot den svenska lagen. Hur vågar ni? Har ni sjunkit så lågt? Det trodde jag aldrig om Sverige.

Om UG hade haft rent mjöl i påsen gott folk, tror ni då att de avsiktligen hade valt att inte ta med sådant som skulle låta för bra i folks öron?? 

Tex. så sa Abdul wadud, imamen i Uppsala moske en sak som de ABSOLUT INTE TOG MED:


I: Han får inte misshandla, det är förbjudet i islam att misshandla sin fru
( taget från http://svt.se/ug/#./besoket-i-uppsala-moske-ord-for-ord?&_suid=826)

Och, imamen i göteborg sade:

I: (Läser upp vilken vers han ska citera, svårt att höra…) Står det så här: ”Om ni är rädda att inte kunna behandla de faderslösa med rättvisa, tag då andra kvinnor som är tillåtna för dig till hustru, två eller tre eller fyra, men begränsa er till en enda om ni inte tror er om att kunna behandla dom alla lika.”. Kan din man behandla lika mellan dig och henne? Han ska antingen låta er bo i två olika världsdelar, vilket är svårt, han kan inte behålla båda så, eller han kan hämta henne hit, gör han det så kan han inte ha två hustrur i Sverige. Det blir att du är registrerad som hustru, och hon blir sambo. Så det blir inte rättvist behandlat. Koranen är tydlig…

Detta är bara ett axplock. Detta är endast exempel som jag tagit som ni själva kan gå in och läsa på UG's hemsida.

Om uppdrag granskning var uppriktiga i deras mål att "få fram att moskeérna inte följer svensk lag"  varför tog de då inte med det här?

OCH vi har utmanat dem att lägga upp alla ínspelningar oredigerade, men nej de lägger upp utskrifter istället. VARFÖR? Jo, för att de ska kunna mixtra med dem.  Varför skulle de tala sanning när de trots vetskapen om det goda och rätta imamerna sa utmålade de som bovar?

Slutligen vill jag bara säg att, svt please? All reklam är bra reklam. Islam kommer växa som aldrig förr In Sha Allah.





VAD TYCKER NI?

Kommentarer
Postat av: san_ell

Tycker du ska dra dit pepparn växer dvs. långt österut där du antagligen kommer att känna dig hemma. Tror faktiskt skithålet iran kan vara en bra plats för dig så att du får lite perspektiv på saker och ting.

2012-05-19 @ 20:08:28
Postat av: Nina

FAN VAD ARG JAG BLIR PÅ TJEJEN ÖVER MIG! DU KRÄNKER MIN INTEGRITET OCH MITT LAND! DRA DITT PEPPARN VÄXER SJÄLV, I DITT ARSLE KANSKE???? MITT LAND ÄR INGET "UPPLÄXNINGS-LAND". RASIST. IDIOT. nej, det var kränkande mot de som faktiskt är idioter, ursäkta!

Iran må vara en diktatur, tillverka kärnvapen os.v. med det är baske mig inget som FOLKET gör! skilj styre från folk! där är man i alla fall trevlig, hjälpsam, social, osjälvisk, respektfull och en massa andra positiva egenskaper som du med din kommentar visar att "ni svenskar" inte har/är. IN YOUR FACE BITCH.



förlåt, till ditt inlägg. såg din kommentar på ginas blogg och bestämde mig för att kolla din inlägget, eftersom jag själv också ville skriva något om detta, om att det ger upphov till rasism och så. som du kanske märkt är jag iranie, dock inte muslim, jag är kristen och tror på Gud. det vill jag poängtera att jag INTE försvarar någon religion eller så.

jag tyckte det var bra skrivet. jag kan inte islam så bra, men jag tycker att som du skrev att det "tillfredställer alla islamofober", stämmer. det framställs på ett sådant sätt att jag, om jag inte var iranie, och inte kunde det lilla jag kan, och inte sett det lilla jag sett, lätt hade varit främlingsfientlig, rasist, islamofob, och fått alla mina fördomar bekräftade efter att sett programmet.

men jag tycker inte att UG är lögnare, jag brukar tycka att deras program är jättebra och visar sanningen, men just denna gången hade jag en känsla av att deras perspektiv kom in i bilden lite för mycket. det jag menar är att om någon annan med lite mer insyn i religionen hade gjort programmet, skulle inte det kommit ut på det sättet som det gjorde.



just det här med att UG har visat sanningen alla andra gånger förvärrar det hela. För nu tror folk att det är sant!!



jag ska berätta sanningen för den som fortfarande läser. har någon sett "my name is khan"? jäkligt stark film om fördomar mot isalm, men den är också komisk. en autisiskt muslim ska säga till USA president "my name is khan, and i'm not a terriorist".

i alla fall, på sin genomresa genom USA, stannar han för att be i en moské. där finns det en man som

hjärntvättar de andra med att "denna världen", någonting, och uppmanar till självmordsbobning. då avbryter khan och berättar om kärlek till medmänniskor, att bombing inte är något Allah vill att man ska hålla på med o.s.v. han visar de vilsna männen islam ur ett annat perspektiv.

dit jag vill komma är att man tolkar religioner väldigt olika, och islam är inte den enda religionen detta sker i.



sanningen är den att, genom att tolka religioner på olika sätt får vi olika sanningar. för en muslism kan det vara otänkbart att slå sin fru, eller någon annan heller för den delen, medan det för en annan kan vara ett sätt att tillrättavisa, och för den tredje vara ett sätt ja... vad vet jag. det är upp till var och en att tolka. så här tolkar jag det.

2012-05-20 @ 00:35:51
Postat av: Emine

"om din man slår dig ska du säga förlåt" så uttryckte sig imamen i Uppsala till kvinnan och hon skulle absolut inte vända sig till polisen...



Det låter ju helt sjukt och det är inte för att jag är emot islam...bara ett bevis på att imamerna är sjuka.

2012-05-21 @ 01:08:37
URL: http://jagemine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Muslimer håller på och ta över hela Sverige! Så ska det vara också !

2012-05-22 @ 17:08:55
Postat av: -_-'

Svar till Nina: Din kommentar visar ju hur fin människa du är, drar alla svenskar över en kam på grund av en kommentar. Du verkar ju vantrivas här med alla HEMSKA svenskar så stick hem till mysiga iran då

2012-05-28 @ 11:12:51
Postat av: www.promofunding.partners/membership/

click here for the top mortgage lender available


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0