Svar på kommentar

Kommentar: Jag respekterar att du har din tro, så inget mer om det. Reflekterade bara över det där med tandborstningen... Har arbetat på ett ställe med väldigt många somalier, irakier, egyptier, syrianer och afghaner. Och uppskattningsvis 90% av dem har fruktansvärda tänder och andedräkter, särskilt somalierna. Fint att muslimer hade bättre tandhygien än ickemuslimer på den tiden, men borde inte 2012 vara viktigare? Bara något jag hängde upp mig på...

Svar: Jag förstår din tanke! Grejen är bara att det finns muslimer som inte följer det som vår Profet (frid vare över honom) lärde oss. Och tja det kan bl.a. resultera i att de har dålig munhygien. Det jag ville få fram med det jag skrev var att vår Profet lärde oss detta för länge länge sedan och mycket mer. Men, det finns folk som inte följer detta, tyvärr.

En annan sak som vår Profet (frid vare över honom) har lärt oss är att renhet är halva tron. Så nu kanske du förstår hur stor vikt Islam lägger på renhet. Men det betyder inte att alla muslimer följer detta.

Jag ber till Allah att muslimerna ska bli bättre att praktisera det som vår fina religion lär oss. Och jag ber till Allah att ickemuslimerna skall se det fina i religionen och skilja på vad Islam verkligen står för och det fel vissa muslimer gör/praktiserar (eller i många fall inte gör) och inte koppla det till Islam.
 
                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0