Allahs välgärningar

En man nådde 70 års ålder när han utsattes för en sjukdom. Sjukdomen gjorde att han inte kunde urinera. Läkarna informerade honom att han var i behov av en operation för att bota denna sjukdom. Han gick med på att ha operationen eftersom sjukdomen gav honom mycket smärta i flera dagar. När operationen avslutades, gav hans läkare honom en räkning som han skulle betala.

Den gamle mannen tittade på räkningen och började gråta. Efter att läkaren såg detta sade han till mannen att om kostnaderna var för höga så de kunde göra något annat arrangemang. Den gamle mannen sa "jag gråter inte på grund av pengarna, men jag gråter för att Gud lät mig urinera i 70 år och Han skickade mig aldrig en räkning."


”och om ni ville räkna Guds välgärningar, skulle ni aldrig kunna precisera deras antal”

وَإِن تَعُدُّواْ نِعۡمَتَ ٱللَّهِ لَا تُحۡصُوهَآ

[Surah Ibrahim vers 34]



SubhanAllah, så glöm inte; gör dua och tacka Allah, med de finaste namn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0