ATEISM

Islam är ett hett diskutionsämne just nu.

Dagens synonymer till islam  är: terrorism, våld, uppror osv.

MEN, jag tänker inte ta upp något av det nu.

Jag är trött på att muslimer ska behöva ursäkta sig hela tiden. Och jag ursäktar inte mig för någon, vad gäller min religion. Vet ni varför? För att vi muslimer sitter inne med sanningen.

Sanningen om varför vi är här - på denna planet.

Sanningen om meningen med livet.

Sanningen om döden och livet efter detta.

Sanningen om frågor som ALLA friska människor någon gång reflekterar över. Och det märkliga är att det svar som de flesta kommer fram till är: Universum skapades från ingenting- av ingen. Vi lever nu och meningen med livet är typ inget(kanske kärlek och sånt bullshit) och efter döden sker inget och vi blir återigen - INGET.

Verkar inte det som att stora delar av jordens befolkning är typ, dårar?

Haha, missförstå mig inte men.. tänk efter. Det är det som ateister tror på. Och här i Sverige som är ett "sekulariserat" land så är detta det som de flesta tror på.



Ateism: Tron på att det fanns ingenting, inget hände på ingenting, sedan exploderade ingenting på något magiskt vis av ingen anledning som skapade allting och sedan arrangerades allting på något magiskt sätt av ingen anledning till självproducerande bitar som sedan blev till dinusaurier.

Låter vettigt.



Ateism:

Tron på att om du kommer undan med det, så måste det vara lugnt. Det inkluderar våldtäkt, rån, mord, tortyr, skatteflykt, beskyddarverksamhet, stöld, mordbrand, förskingring, drog langning, kidnappning, lögn, otrohet, etc.

Tyvärr så drar ateister ingen gränslinje till andra ateister, då de spelar rättvisa. Eftersom det inte finns någon "ultimat moralisk autoritet" som får dig att stå till svars för dina missdåd, då finns det verkligen ingen verklig rättvisa.

Är det inte underbart?


Inuti vill vi alla att ANDRA på riktigt någon gång ska få stå tillsvars för sina illdåd. Om ens syster blivit våldagen t.ex. och man inte kan få tag på gärningsmannen, så ber man till gud att han ska få hans straff - kanske i hemlighet. Men vi gör det ändå, eftersom det förefaller naturligt för oss.

Och visst låter allt vettigare om man tänker på att det finns en gud där ute som skapade oss - med en anledning också.

Men, det är inte det att det skulle vara "skönt om det fanns en gud där som höll räkenskap".

Nej, det är HAQQ (sanning). Bevis finns på att ALLAH finns, börja med att kolla på dig själv, allt runtomkring dig och himlen. Hur dum är du? Hur blind är du? Hur döv är du?



"Den som Allah vägleder kan ingen vilseleda, och den som Allah vilseleder kan ingen vägleda."

Må Allah vägleda mig, dig som läser detta, Sveriges nation och världens folk. Amin.

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

MashaAllah<3 Jag såg också en video Bilal phillips the blind heart Jag älskar din blogg !:)

Är du sunni muslim?

Skaffa bloglovin så jag kan följa din blogg:)<3

Du kan skaffa på



bloglovin.com

2011-07-12 @ 22:59:26
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: thisisacalling

Salam aleikum kurdisk muslimsk tjej :)

Ja, jag är sunni muslim och jag ska kolla in dedär med bloglovin snart ;)

2011-07-14 @ 00:08:55
Postat av: Libby

lol så jävla fördomsfull. Att påstå att ateister är dårar för att de inte tror på Gud, som det inte ens finns några bevis för att H*n existerar, är ju bara wo-edoewko30wokepewk. Ååååh blir så sur. Tro inTe att du är bättre bara för att du har din "Gud" på "din" sida. Barn svälter, folk mördas, blir misshandlade och våldtagna, jorden förstörs, djur blir brutalt mördade på löpande band etc etc etc... Inte kan då jag säga att det är konstigt om människor ej väljer att tro på Gud!

2011-07-15 @ 21:06:30
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

Alltså, din ursäkt till att inte tro på Gud är att ta fram all ondska i världen.



Men har du någonsin tänkt på att Gud inte är den som skapar denna ondska? Det är människan och de människor som väljer att lyssna på satan.



Visst, vissa väljer inte ett liv i svält osv, men vi andra människor som lever ett rikt liv t.ex. här i sverige och i resten av världen skulle kunna göra något åt det - men det gör vi inte. Vrf? Eftersom vi är för snåla, och snålhet är någonting som kommer från satan.



Och sedan så säger du "tro inte att du är bättre bata för att du har Gud på din sida".. Jag skall säga dig en grej, alla som tror på Gud ÄR bättre än de som inte gör det. Vet du vrf? Jo eftersom det bevisar att de verkligen har ögon att se med, öron att höra med och att de har skänkt detta livet en tanke.



Må Gud vägleda dig,



Peace.

2011-07-15 @ 22:55:04
URL: http://nooralanoor.blogg.se/
Postat av: Libby

Nej, min ursäkt för att inte tro på Gud är för att det inte finns bevis på att Gud existerar. Skulle jag komma och säga att jag tror på en rosa enhörning och ber till den varje dag så skulle folk tro att jag var galen. Även om det är samma sak som att tro på och be till Gud. Det är bara det att Gud är mer allmänt acceptabel i dagens samhälle än en rosa enhörning.



"Vi" är för snåla för att göra något åt alla som svälter, säger du. Jaså. Känner du alla i Sverige? Känner du alla på hela jorden? Nej. DU kanske är för snål, men säg inte att andra är det bara för det. Och alla lever inte ett "rikt liv" i Sverige, vilket du bör vara medveten om.



Åhåjaja. Alla som tror på Gud är bättre än de som inte gör det. Så om jag tror på Gud men samtidigt går emot alla religiösa regler som finns så är jag bättre än de som inte tror på Gud! WOOOO! Fan vad logiskt. Åh. Jag dör. Jag kan alltså tro på Gud, mörda hela jävla världen och fortfarande vara en bra människa! Tack! Då vet jag.



Må du skaffa en hjärna och lite vett och sluta lyssna samt tro på låtsaskompisar.



Peace.

2011-07-15 @ 23:18:28
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

Du jämför Gud med en rosa enhörning, roligt.

Och jag sa "VI" som är snåla eftersom majoriteten av sveriges befolkning skulle inte dö utav o skänka 10 kronor i månaden till fattiga länder. Och vips skulle vi ha 90 miljoner kronor varje månad och bidra till att minska fattigdomen. Tänk lite innan du talar?



Du, din kropp allt du ser och känner är ett bevis, men du ser inte. Om jag hämtar en tårta till dig och påstår att den kom till av sig självt på något magiskt vis, skulle du då tro på mig? Nej, du skulle säga att det måste ha varit någon som har bakat den såklart. Common sense.



Men när du ser allt fantastisk runtomkring som du har 0.000001% kunskap om så väljer du att tro på att det måste ha kommit till av ingen anledning och det var nog ingen som skapade allt som existerar.



Haha, alltså om det är så du vill tro så sure, go ahead. Jag försöker bara öppna ögonen för ungdomar såsom dig, men sannerligen kan jag inte vägleda någon, det är enbart Allah som kan. Din och min skapare.



Slutligen vill jag bara säga att kom ihåg döden. Tiden går snabbt och den kommer snarare än du tror. Låt dig då inte överraskas av att de som tror på Allah och hans profet och gjorde rättfärdiga handlingar (alltså inte gick runt och dödade folk som du sa)hamnar på ett bättre ställe än de som inte gjorde det.



Peace.

2011-07-15 @ 23:54:36
URL: http://nooralanoor.blogg.se/
Postat av: Lana

hmmm, det som direkt slår mig är att du klagar på fördomarna folk har mot islam och att man som troende muslim inte respekteras, sedan börjar du smutskasta en annan sorts tro genom att förlöjliga den, det är knappast så att ateister tror att något exploderade och att något pusslades ihop och att dinosaurier kom från ingenstans, man tror helt enkelt bara inte på någon gud utan att saker har en mer vetenskaplig förklaring. Man kan inte tro att man ska respekteras för sin religion och sedan smutskasta vad andra väljer att tro på, det funkar inte, om man vill ha respekt får man också förtjäna respekten, börjar bli ganska trött på folk som hela tiden ska klaga på andra sen är dom inte ett dugg bättre själva, tycker du ska starta med dej själv, sedan så kan du börja klaga på andra men inte innan, och en sista sak innan jag glömmer, du förtjänar respekt för att du vågar tro så öppet, starkt! PEACE

2011-07-19 @ 01:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0