Does God exist? Listen to this.


Kommentarer
Postat av: Libby

Vad trevligt att det står att jorden är rund och inte platt... Should I care?



Haha, och vem är du att bestämma över att det jag tror på är rätt eller fel? Nej, just det, ingen. Människan är skapad till att tro, ja, men sedan är det upp till denne vad den tror på.

Nej, man kan inte se kärlek, eller det beror ju på hur man resonerar kring det. Kärlek är av kemikalier, feromoner, dopamin och serotonin bl.a. Jag har aldrig påstått att man kan se kärlek heller, so I don't get your point. Kan man se Gud?



Ehm, "sluta förneka det som finns inuti dig", betyder exakt vad?



Haha. Jag är inte så dum. Jag ser på alla religioner så; hyckleri, sexism, mord, hat etc.

Religioner och folkslag är inte riktigt samma sak dock. Jag är mycket väl medveten om vad som händer i Sverige, thank you very much! Nja, att döma hela svenska folket skulle väl vara lite dumt! Eftersom du själv är en del av det, och dina muslimska bröder och systrar med. Så, ja, eh.



Islam är inte perfekt! Ska jag inte titta till muslimerna om jag vill lära mig om islam? De är ju islams folk? Borde inte de veta mest om Islam då? Ha?! Alltså jag vill inte vara sån, men du får det att låta som att islam fäller sina följare innan de ens har fått en chans... för de kommer aldrig bli perfekta och vad är då meningen?



Hah, sant. Jag fattar verkligen inte. Jag gör inte det. Det kommer jag aldrig att göra och det är jag glad för.



"[8:22] De värsta varelserna i GUDs ögon är de som är döva och stumma, som inte förstår."

- Wow! Sjukaste av sjuka! Ser du inte? Defekta människor är alltså de värsta varelserna i Guds ögon... Jisses! /facepalm

2011-07-17 @ 16:02:10
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

Hahahha, exakt när du får vetenskaplig rätt upp i nyllet säger du "should i care?". Du är skrattretande.



My point is, de finns bevis på att Allah existerar, utan att du ser Honom.



Muslimer är väl ett folk? Och javisst, för mig är vi en del av det svenska folket, men för dig verkar vi inte vara det, därför drog jag till med sådana radikala skillnader. Du verkar förknippa religioner med allt det dåliga, men det sker ju överallt, så varför förknippar du allt sånt med just religioner? Hahah, sånt händer överallt, men nej, självklart förknippar du Islam med sådant, du glömmer att det faktiskt sker sådant, kanske i ditt egna hem också - man vet aldrig. Du ser själv hur dumt det låter att tro så. Men gör det du, det är ditt val.



Nej, det är just det jag menar. ALLA människor gör fel, och INGEN muslim är perfekt. Så är det, hur mycket man än försöker kan man inte vara perfekt, men om perfektion är ens mål så kommer man en bra bit på vägen serru. Och med Allahs barmhärtighet räcker det gott och väl InshaaAllah, om Gud vill.



Haha, självklart ska du misstolka texten också! Allah talar om sådana som dig, som hör det man säger till dem men fortfarande inte tror på det. Alltså är det som att du inte ens hör, som att du har ett filter som filtrerar bort allt som har med sanning att göra - medvetet. Och det är det som är de värsta i Allahs ögon.

2011-07-18 @ 00:22:26
URL: http://nooralanoor.blogg.se/
Postat av: Libby

Muslimer är väl ändå inte ett folk! Vadå, så om någon konverterar till islam så "byter" denne folkslag? OK...

Jag har aldrig påstått att muslimer inte är en del av svenska folket, antar att det är du som förvränger allt jag säger (jag är inte förvånad..). Ja, alltså, jag tror att världen skulle vara bra mycket bättre av utan religion. Faktiskt. Den skulle inte vara "perfekt" men i alla fall bättre. De flesta krig i världen är just pga religion.



Huruvida jag misstolkar texten eller ej ligger i betraktarens öga. Grejen är bara det att det står där, svart på vitt. Du kan inte veta vad som är rätt tolkning och ej. Tyvärr.

2011-07-18 @ 00:46:21
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

Muslimer är inte ett eget folkslag men varför kan man inte kalla de för folk? "De muslimska folket" är det fel o säga så? Ursäkta i så fall .



Grejen är, det existerar inte en värld utan religion. Sålänge människan har funnits har religon existerat och de kommer inte upphöra att existera tills den sista människan på denna jord dör. Så, ja, visst kan du ogilla religioner, det har du rätt att göra. Men, du grundar dig på lite fel saker. Kom ihåg att människor som inte står för någonting faller för allting. T.ex. jag tänker såhär. Jag försöker lyda Guds lagar eftersom det är Gud som har bestämt dessa. Men, om inte Gud fanns, varför skulle jag då lyda någon lag alls? Lagar som människor hittat på. Varför ska jag lyda någonting som männsikor hittat på när jag kan använda mitt fria sinne och göra VAD JAG VILL. Free thinkers for the win ha? Om Gud inte fanns skulle det inte finnas någon unversell morallag och då skulle människor inte följa varandras lagar just eftersom de skulle tycka att deras egna lagar är bättre. Varför i all världen skulle man följa någonting som en annan människa hittat på? Och om det inte fanns någon Gud, så kommer ingen att straffa en för sådana brott som man kommer undan med i detta livet, så varför inte utföra dessa?



Och tro mig, det finns många som tänker så, många ateister. Och om alla ni började tänka så så skulle det bli kalabalik. Lagarna skulle inte tjäna någonting till.



Som du ser, så skulle världen inte vara en bättre plats utan religoin - utan värre. Den håller många människor på plats. Eller iaf religionen Islam. Utan Gud, och utan hans lagar och straff skulle mänskligheten kunna rasa sönder. Tänk efter.



Och detdär med Koranversen, jo, det var en klar misstolkning du gjorde.. men det gjorde du säkert med mening också.

2011-07-18 @ 11:05:47
URL: http://nooralanoor.blogg.se/
Postat av: Libby

Klart att muslimer är folk. Men genom att säga "det muslimska folket" separerar du (ni) er från resten av Världens Folk. Vilket skapar fördomar och missförståelse.



Åh, and here we go again. Du har inte rätt att säga om det jag "grundar" mig på är rätt eller fel. Det är mitt val; jag får grunda mig på vad fan jag vill.

Visst, du kan tycka att det är fel. Men då säger du det. "Jag TYCKER att du grundar dig på lite fel saker", inte "du grundar dig på lite fel saker".

"Men, om inte Gud fanns, varför skulle jag då lyda någon lag alls?", haha. Nu kommer vi till detta älskade citatet:

"Some people are filthy animals and need religion to hide the fact that they are so."

Du påstår att man inte kan vara en god människa i grunden utan att man BEHÖVER religion för att "vara" det. Fast det är inte sant. Godhet, ömhet, kärlek, sympati, ödmjukhet, generositet, empati osv. finns INOM människan UTAN religion. Man kan vara en bra människa utan religion! Religion har ingenting att göra med mänskligheten. Det är bara att de som är svaga i psyket lätt faller ner på knä och börjar ha schizofreniska konversationer med osynliga pappsen i himmelen i hopp om att bli en bättre människa, få en bättre framtid eller komma till "paradiset"; allt bygger på egoism.



Känner du många ateister eller? Verkar som att du känner en jävla massa om du påstår något sådant. Ah å ni muslimer skapa ju bah massa krig för ni tro de e Guds vilja, man ba öhh oki normalt!!



Jag håller med om att religion håller många människor på plats. Människor som egentligen är vidriga djur och inte kan resonera kring vad som är rätt och fel på egen hand utan behöver någon (något) som talar om det för dem. Vilket blandar in kultur i religionen och när kultur blir inblandat i en "perfekt" religion så kan man minst sagt säga att religion endast fuckar med folks huvuden.

Jag tror - fortfarande - att världen skulle vara bättre av utan religion, främst kristendomen och islam. Typ buddhism och hinduism är ingenting jag bryr mig om särskilt mycket eftersom det är mer en själslig filosofi än religion i mina ögon.



Ja, vad tror du egentligen? Det är klart att jag tolkade versen som jag gjorde. Varför? Det finns folk inom islam som antagligen tolkar den på samma sätt. Jag vet mycket väl att jag kanske tolkade versen "fel" men grejen är den att man KAN tolka den på två olika sätt. Hade versen varit formulerad på ett annat sätt så kanske jag hade kunnat acceptera det, men nej. Jag skulle aldrig, aldrig någonsin, vilja vara en del av en religion som påstår något sådant som att de döva och blinda är de värsta varelserna i Guds ögon. Och om du inte förstår det så antar jag att vi bör sluta diskutera detta nu eftersom det är ingen idé om du inte ens försöker förstå dig på mitt perspektiv.

2011-07-18 @ 12:27:22
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

" Some people are filthy animals and need religion to hide the fact that they are so."



really? Well some people are filthy animals and don't even try to fight against it.



Och nej nej, jag sa aldrig att människan inte kan vara god utan religion. Lägg inte ord i min mun? Det finns "goda" icke religösa människor, väldigt goda sådana också. Det var inte det jag sa. UTAN Du sa att världen skulle bli en bättre plats utan religion. Jag sa att det inte alls stämde eftersom OM inte GUD fanns så skulle folk som jag inte följa och lyda regler som folk som DU hittar på. Och varför? Jo just för att jag inte VILL. Förstår du nu?



Varför finns det straff till brottslingar i sverige ha? Vem är den ene o döma den andre för någonting? Vem bestämer vad som är rätt och fel? Det staten tycker är rätt kanske jag tycker är fel, är det då rätt att jag ska behöva lida för det bara för att STATEN anser så? Vem är staten? Okej visst lagar och sådant har man röstat om osv. Men vem är majoriteten av Sveriges befolkning? En bunt människor som tycker och tänker. Vem har sagt att jag måste gå efter det majoriteten tycker är rätt? De är människor med värderingar liksom jag. Om Gud inte skulle finnas skulle man göra VAD MAN VILLE, för vem är du (och alla människor på denna jord) för o säga att jag inte kan får, eller borde?



Nej, detta skulle aldrig funka. jag tror på RÄTTVISA, jag tror på att man får det man förtjänar av gud. Jag tror på att tjejen som sitter där och gråter efter att hon har blivit våldtagen inte behöver oroa sig för att den fjuttiga polisen inte lyckas hitta hennes våldtäcksman - Han kommer få vad han förtjänat - Av Allah och ingen annan. Allah är den ultimata domaren, eftersom han vet vad vi TÄNKER säger och gör. Allah är alltid närmare dig än din egen halspulsåder och Han hör och vet allt. Det finns ingenting som undgår honom och med honom som domare finns total RÄTTVISA - någonting som inte existerar i mänskliga system.



Det finns säkert många där ute som önskar att Gud inte fanns och säkerligen kommer de önska det när de dör i förnekan och önskar att de kunde förvandlas till damm. Men han finns, och alla kommer stå till svars inför honom.



"Ah å ni muslimer skapa ju bah massa krig för ni tro de e Guds vilja". Ååh herre gud så fördomsfull. Har du matats färdigt av media idag? Säg mig, vem invarderade Irak? Palestina? Afghanistan? Kosovo? Och måånga länder till. Krigen är INTE skapta av muslimer. Utan av Amerikaner, Israeler. Så snälla skippa det skitsnacket nu va. Du vet ju inte ett shit om det. Blir seriöst äcklad av människor som du som påstår att muslimerna skapade dittan och dattan, när det är muslimerna som inte har gjort något och till slut får ta skulden för allting, endast för att de som har penagarna i fickan äger världens media och matar tittarna likt hundar med fel info. Hört talas om wikileaks much? Guess not.



"Det är bara att de som är svaga i psyket lätt faller ner på knä och börjar ha schizofreniska konversationer med osynliga pappsen i himmelen"



Snälla du, är du rolig nu eller? just nu kallar du nästan hela (iaf gigantiska delar) av jordens befolkning för schizofreniska. Ja, självklart är typ hela jordens befolkning psykiskt störda eftersom de tror på Gud, som faktiskt skapade dem. Men, du, du är ju frisk du.



Och nej, det finns INGEN i islam som tolkar versen på det sättet - med den enkla anledningen att den inte betyder det. Lär dig någonting om din skapare istället för att snacka massa strunt ok? Det skulle gynna dig.



Och när du dör, då händer ingenting, då finns du inte mer? Alla känslor, alla minnen, allting bara upphör att existera? Alla goda och onda saker du har gjort var förgäves? Allt var förgäves? Nej, det är inte så. Döden är inte slutet, döden är bara början, men det är bara folk med vett i huvudet som förstår det- och de som inte gör det är liksom stuma, döva och blinda som Allah den allsmäktige sa.



Att förneka Gud, är att förneka sig själv. Tror du att du och jag började skriva av en slump? Tror du att du som människa, denna fantastika varelse kom till av en slump? Vad mycket du nedvärderar dig själv. Vad mycket du nedvärderar jorden du går på. Vad mycket du nedvärderar allt du känner till. Det är att förneka sig själv så långt det går. Du kan lika gärna gå och tatuera SLUMP i pannan på dig, för det är väl det du tror att du kom ifrån.

2011-07-18 @ 15:38:19
URL: http://nooralanoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0