Lama försök

Två exempel på lama fösök som icketroende gör för att få Koranen att framstå som orättvis och våldsam. Vidrigt.



Lamt försök nr 1 :

“Slay them wherever you find them… Idolatry is worse than carnage… Fight against them until idolatry is no more and God’s religion reigns supreme.” - Surah 2:190

Såhär lyder den riktiga versen 2:190

[2:190] KÄMPA för Guds sak mot dem som för krig mot er, men var inte de första som griper till vapen; Gud älskar sannerligen inte angripare.



Lamt försök nr 2:

“A woman is worth one-half a man.” - 2:282

Såhär lyder den riktiga versen 2:282

[2:282] TROENDE! När ni sinsemellan träffar avtal om lån med fastställd förfallotid, teckna då ned avtalet i skrift. Låt en skrivare noggrant skriva ned [vad som avtalats] mellan er. Ingen skrivare får undandra sig att skriva, såsom Gud har lärt honom. Låt honom alltså skriva och låt låntagaren diktera och, om han fruktar Gud, sin Herre, inte dra ifrån något [från sitt åtagande]. Om låntagaren är svag till förståndet eller sjuklig eller [annars] inte i stånd att diktera, låt då den som tillvaratar hans intressen diktera och undvika partiskhet. Och tag två av era män till vittnen; finns inte två män till hands, tag då en man och två kvinnor bland dem ni godkänner som vittnen - om någon av dem begår ett misstag kan då den andra påpeka det för henne. De som kallas till vittnen får inte undandra sig [sin plikt]. Tveka inte att skriva ned allt, både det mindre viktiga och det viktiga, och ange förfallotiden. Det är vad Gud [i Sin vishet] finner riktigast och skäligast, mest ändamålsenligt som bevis och bäst ägnat att bespara er all tvekan och osäkerhet [i framtiden]. Men om det är fråga om direkt överlåtelse från den ene till den andre av färdiga varor utan mellanhand, gör ni inte fel om ni underlåter att upprätta skriftligt avtal. När ni köper och säljer, låt det ske i vittnens närvaro, men varken skrivare eller vittnen får [utsättas för påtryckning eller] tillfogas skada - gör ni detta, begår ni en svår synd. Frukta Gud, som är er lärare. Gud har kunskap om allt. 
    
                                                                      ~


Icketroende försöker med all sin makt hitta på fel, som egentligen inte existerar i Koranen. Deras lama försök att ta ut saker ur sitt sammanhang är vidriga. Koranen, är den mest Perfekta skrift in the face of this earth. READ, IKRAH, och förstå. För era lama försök är bara lama.


Kommentarer
Postat av: Libby

Sjukt less på dig nu. Du är överoffensiv och förvränger det jag säger. Ursäkter? Åsikter? Muslimer? Islam? När kom Hitler in i bilden? När jag klart och tydligt visat att jag ogillar DIG? Bara för att jag inte gillar dig så är jag inte en nazist som vill döda alla muslimer! What the fuck is wrong with you!



Ursäkta mig, men du är faktiskt den första muslimen jag har träffat på som är så sne. Gör det mig till en rasist? Om jag inte gillar DIG? Dumma jävel! Du är en hemsk människa i mina ögon. Men du är säkert en bra muslim. /lol



Jag hoppas att du är medveten om att när du kallar mig rasist och nazist så är det förtal? Och jag hoppas du är medveten om att det är olagligt och att jag kan anmäla dig?



Jag hänger inte runt på rasistiska hemsidor. Förutom din då, hihi!



Heippa!

2011-07-19 @ 19:01:44
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

Hahaha, JAG? FÖRVRÄNGER? Och det ska miss förvrängerska säga eller?



"Du är en hemsk människa i mina ögon. Men du är säkert en bra muslim. /lol"

Du hyser rasistiska åsikter tycker jag ja, och jag hade god grund för att tycka så. "vidrig människa vars åsikt inte gills" does it ring a bell? "du förtjänar en käftsmäll" that to? (olaga hot förresten) Bara för att jag skriver ned mina tankar. Och ja hitler kom in i bilden eftersom nazistiska tankar börjar med " Dessa människors åsikter är inte acceptabla" - sedan går det vidare till misshandel mord osv, bara för att de tror att de inte är lika mycket värda - för att de hyser andra åsiter än sig själv.



SJÄLVKLART ska du hota med att du kan anmäla, det var ju så förutsägbart så det går inte. Tror du jag är rädd eller? BUUHUUU. Come on, u couldnt have made me laugh harder. Sen säger du att min blogg är rasistiskt. Sån dubbelmoral.



Men, självklart kommenterar du inget om att du förvrängt det som står i Koranen och skrivit felaktiga saker som inte ens finns där. Miss förvrängerska, det var en STOR TABBE du gjorde där.



2011-07-19 @ 19:18:17
URL: http://nooralanoor.blogg.se/
Postat av: Libby

Haha, typ som att citera något felaktigt ur Twilight, sjukt irriterande!!!!!!111 xD xDDxd XDDDDXDxxD

2011-07-19 @ 20:15:57
URL: http://libbys.blogg.se/
Postat av: this is a calling

PATETISK är vad du är. That's all.

2011-07-20 @ 13:55:51
URL: http://nooralanoor.blogg.se/
Postat av: Yasse

nooralanoor,

Jag kan inte beskriva för dig hur bra jag tycker att din blogg är. Brukar aldrig orka läsa mer än tre rader i någon blogg, även islamiska. Men din är så jävla bra skriven.



Du verkar vara för mogen för dendär lilla saken Libby, hon vill bara irritera muslimer så de verka vara ''hemska'' i andras ögon, som hon själv kalla dig. Hon förtjänar inte din uppmärksamhet, sådan trångsynt omogen blind liten fjortis som anpassar sig gärna efter många mäns vidriga krav på hur en kvinna ska vara.

2011-07-20 @ 20:42:01
URL: http://daddulea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0