Rättvisa

Vi tog emot nyheten om det inträffade i Norge med sorg och beklagar sorgen för alla anhöriga och drabbade.
Jag e också förbannad över att muslimerna e först att få sitta i de anklagades bänk. Vill ha en ursäkt! Jag hoppas alla lärde sig en läxa - att INTE anklaga muslimerna för minsta lilla grej som  händer. Why? För fienden finns bland ert eget folk - som har mord i sikte och tvivlar inte på sin sak.
Sen en annan grej, det dör massor med folk i Palestina, Irak och Afghanistan men INGEN bryr sig. Ingen skänker en tanke åt dem. Men självklart blir det massa kalabalik när något händer här. Jag menar såklart inte att det är fel med att bli upprörda när något sånhär händer, men varför kan inte folk också bli upprörda när hundratals barn dör i muslimska länder? Är de inte lika mycker värda? Eller tror vi, endast eftersom vi befinner oss långt ifrån de att det inte händer? Att vi slipper ansvar? Nej, de har lika värde och deras död borde också uppmärksammas. RÄTTVISA kallas det. Därför tänker jag inte hålla nån tyst minut för de döda i norge, eller de döda i 9/11. Ingen har någonsin hållit en tyst minut för de oskyldiga muslimer som dör världen över på ockuperad mark. Så ja, där har ni sanningen.

Kommentarer
Postat av: arjana

Håller fucking med!

2011-07-25 @ 23:33:50
URL: http://aarjana.blogg.se/
Postat av: Fatima

åh äntligen någon som tycker som mig. Det gör mig så jävlar förbannad varje gång!

"Jäva muslimer, de gör allt dåligt"

My dear lord. Det finns ingen muslim som krigar, den kan kalla sig muslim hur mycket den vill och läsa stycken ur Koranen, men muslim och krig? Nej. Det är som att man inte tror på Jesus och inte är kristen.

En muslim stjäler inte.

En terrorist stjäler.

Saker händer jorden runt varje dag, barn dör hela tiden i krig och svält. Men när något händer i VÄRLDENS rikaste land och 90 personer dör, då är det chaos över hela världen? Så jävla sjukt.

Mina tankar går mer till svältande barn i mitt hemland än till världens rikaste människor, tyvärr.

2011-07-26 @ 22:22:13
URL: http://fatimaplace.com
Postat av: this is a calling

Ja eller hur tjejer? Så himla skönt att ni håller med. Det är så orättvist att man inte ens vet vart man ska ta vägen!

2011-07-27 @ 01:10:17
URL: http://nooralanoor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0