Salamu aleikum wa rahmatullahi wa barakatuhu!

Jag tänkte dela med mig lite av mina tankar..

Har ni någonsin tänkt på hur insnörade vi är i våra sätt att tänka? Egentligen så är vi fängslade i våra tankesätt. Detta bror på att vi låter andra bestämma över hur vi ska tänka.

Om du tänker dig en tjej i dagens samhälle, som står 3 timmar framför spegeln och fixar sig tills hon e klar med sin "ansiktsmask" = sminket så att hon  känner sig redo för att möta världen. Hon kan inte gå ut annars för hon känner sig för ful! Nej nej, killarna får absolut inte se henne osminkad, eller i vanliga täckande kläder. Ju mer utmanande kläder ju bättre. Hon måste vara helt fixad innan hon kan känna sig säker, och uppnå lite självsäkerhet.
Tänk nu, vem fixar hon sig för? Och om du kommer och säger "för sig sj" så ljuger du. Nej, hon fixar sig för att samhället har lärt henne att hon bör se ut så. Samhället har lärt henne att hon e finare sminkad och avklädd. Om du kommer och säger det är min egen vilja så ljuger du! Du ljuger för dig själv. Grovt.

Killar vill helst se dig avklädd. Om de fick bestämma så skulle kvinnor helst gå runt nakna på gatan, för det är vad de vill se. Det är männen som har satt denna normen som alla blint följer. Normen om att ju mer avklädd ju bättre. Och vad gör tjejerna? Dom går runt och gör PRECIIIIS som männen vill. Lättklädda, sminkade, precis som lockbeten går de runt. Och när de får blickar på sig känner de att de uppnåt något.

Jag kan inte tacka Allah nog för att jag inte är i era skor. Jag skulle bokstavligen ALDRIG vilja leva era liv, med eran standard. Ni lever liv med ingen värdighet. Ni går runt som lockbeten men ingen vill ändå ha er i slutändan. Och när ni dör? Då möter ni er Herre, er Herre som bad er att täcka er, men ni lyssnade inte, ni lyssnade på männens ideal.

Alhamdulilah att jag är muslim. Jag tackar Allah att jag inte är förtryckt, så att jag måste stå framför spegeln i 3 timmar innan jag känner att jag kan gå ut. 5 minuter räcker för mig, för jag är inte ute efter att tillfredsställa någon som jag råkar möta på gatan, utan jag är ute efter att tillfredsställa Allah, världarnas Herre.

Mina kära muslimska systrar, låt INGEN säga till er att ni är förtryckta. Låt ingen ens VÅGA säga det till er. TIll och med människor med LITE HJÄRNKAPACITET fattar vilka som är de riktigt förtryckta. Må Allah skydda oss mot sjuka männsikors ideal! Allah is enough for us, Alhamdulilah, alhamdulilah..






Kommentarer
Postat av: Kuffarkvinnan

Varför bor du i Sverige om du inte gillar vårt sätt att leva?

Svenska kvinnor är bland de vackraste i världen, vi har goda gener här uppe, gener som inte förstörts av generationer av kusingifte. Det tycker jag att vi ska kunna få visa utan att behöva bli våldtagna av sandnegrer.

I Baghdad finns det inga snygga tjejer att titta på (bara titta, inte våldta) så åk dit och umgås med dammiga, skäggiga män som också är osäkra på sin sexualitet och som tycker som du.

I vår kultur är det inte belagt med skam för kvinnor att framhäva sin kvinnlighet precis hur mycket DE SJÄLVA VILL. Det är ingen

som tvingar kvinnor att varken klä på sig eller klä av sig. De gör vi själva.

2012-05-20 @ 14:45:25
Postat av: Yasmin Andersson

Kuffarkvinnan:



Oj , oj vad arg du blir!

Känner du dig så träffad att du måste bli så otrevligt?

Det vissar bara hur jävla rätt nooralabnoor har!



Samtidigt om JAG minns rätt så nämnde hon inte sverige din surgumma :D

Så hur fan kom du in i sverige?

Attt sverige har bra gener är som att säga att cola light är bättre än cola zero.

Snälla människa vi vet alla du är den personer med lågsjälv känsla.

Kvinnan som känner sig inte vacker utan smink.

Kvinnan som måste ha utmanade kläder för att känna sig sexig.

Snälla flicka lilla , hata inte oss för vi står upp. Att vi är inte påverkade av er sjuka ideal. Att ordet vacker är när du har respekt för din kropp. Att du inte säljer det åt samhället onödiga krav hur en kvinna ska se utt.

Nästa gång du ser oss , oss som bär vår hijab/burka med stolthet. Oss som vill bli tycka för den vi är och inte på din stolek på din bh så borde du fundera på vad ordet fri är.

Är en fri människa som vissar hud för att bli mer omtyckt eller en människa som har respekt för sin kropp och ser den inte som en docka.



2012-05-20 @ 17:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0